Місце під сонцем…

Місце під сонцем…

Позашкільна робота дозволяє дітям не вештатись вулицями, маючи купу невитраченої енергії та часу; саме в гуртках дитина має можливість розвивати свої здібності у прикладній роботі, яка може дуже знадобитись у майбутньому дорослому житті. А ще дитина має цінний досвід спілкування не лише у класному колективі, де «усі місця розподілені та зайняті», де досить мало шансів проявити себе в іншій іпостасі й майже нема шансів на те, щоб змінити стереотип сприйняття дитини колективом однокласників у іншій ролі й на іншому ієрархічному місці.

Діти, які відвідують гуртки, більше здатні до саморозвитку та самовдосконалення, ніж їхні однолітки, які «відпочивають» на дивані з чіпсами під «ящиком» або на вулиці з друзями, які теж нічим додатковим не обтяжені й так само легко дивляться в майбутнє, упевнені в тому, що їхні батьки – гаманці вічно живі, як Ленін.

А в житті дитині може знадобитися будь-що: і бісероплетіння, і вміння малювати, і вміння танцювати та співати, і вміння шити та вишивати, уміння поставити палатку та зварити обід на вогнищі в казанку і потім вимити цей казан у холодній річковій воді, і вміння орієнтуватися на місцевості за компасом і природними ознаками…

Школа цього всього не вивчає. Школа дає інтелектуальні знання та скупий досвід колективної взаємодії в одній ніші. Гуртки дозволяють розширити соціальні рамки для дитини, відчути себе цікавим для інших у соціально здоровій групі.

Уявімо на мить, що дитина нічим не зайнята, крім школи… Вузьке коло спілкування жене дитину на вулицю на пошуки чогось цікавенького. А там її свіжої крові вже чекають неформальні молодіжні угрупування: панки, Емо – панки, фріки, готи та інші. Вони готові запропонувати підліткам «цікаво» провести час, навчити епатажної поведінки, перевдягнути її в «уніформу приналежності» до групи, покажуть, яку дозу «легких» наркотиків треба вжити для куражу. І тоді ваш підліток обов`язково відчує себе комусь потрібним і цікавим, його час буде наповнений змістом. Чи подобається вам, як батькам і вчителям, такий зміст? Якщо подобається – продовжуйте бути зайнятими настільки, щоб не знати, чим живе й цікавиться ваша дитина, продовжуйте й далі економити гроші та час на гуртках, продовжуйте мовчки спостерігати, як поглинає вашу дитину неформальне спілкування в Інтернеті та зменшуються її шанси на соціально здорове виживання.

Якщо ж такий зміст життя дитини вам не подобається, поцікавтесь у сусідів або в районному відділі освіти, які позашкільні установи існують? Коли володітимете інформацією, зважте, яке захоплення дитини могло би бути вам по кишені, бо купувати бісер, папір, пряжу, фарби чи випалювач ви будете за рідні кошти. І коли підрахуєте, звертайтесь до своєї дитини з кількома пропозиціями, обговоріть, що її цікавить і як це може їй знадобитись у майбутньому. Можливо, треба буде відвідати по одному заняттю в кількох гуртках, щоб визначитися з колом дитячих зацікавлень і батьківських можливостей. В усьому цьому є ще одна величезна перевага: ви маєте нагоду навчитись вести перемови із власною дитиною, розмірковуючи та навчаючи її розміркувати й доводити вам власну думку.

Той, хто вміє спокійно довести свою думку власним батькам, зможе так само спокійно довести її будь-якому. Отже, гурткам – бути.!

Керівник гуртка «Плетіння з бісеру» Краснопільського ЦДЮТ О.В.Овєчкіна

Місце під сонцем…

Відправте коментарій on "Місце під сонцем…"

Залиште коментар

Ваша email адреса не буде опублікована.


*