Психологічний супровід першокласника в умовах НУШ та роль практичного психолога в цьому процесі

Психологічний супровід першокласника

Адаптація першокласників до навчання у школі – одна з найактуальніших проблем дитячої психології. По-перше, тому, що в ході адаптації до шкільного навчання дитина отримує орієнтацію в системі поведінки, яка надовго визначає подальшу долю її  не тільки розвитку, й в цілому життя. По-друге, в ході цього процесу формується учнівський колектив з певним рівнем соціально-психологічної згуртованості.  Питання психологічного супроводу адаптації першокласників в умовах нової української школи стало предметом обговорення учасників семінару-наради для працівників психологічної служби Краснопільського району ,яке відбулось 02.06.2020 року на базі РМК відділу освіти ,молоді та спорту Краснопільської районної державної адміністрації. В ході роботи  учасники семінару обговорили мету і завдання діяльності психологічної служби у період адаптації першокласників до нових умов життєдіяльності  та алгоритм психологічного супроводу адаптації першокласників. Були також обговорені моменти пристосування дитини до нової системи соціальних умов, нового режиму роботи, відносин, вимог, які в першу чергу, мають бути здійснені без серйозних внутрішніх втрат, не зашкодити самопочуттю, настрою, самооцінці дитини. Методист з психологічної служби. Т.С.Скирта наголосила на необхідності використання активних форм розвиваючої та корекційної роботи  практичного психолога в умовах адаптації першокласників, проведенні тренінгових занять з вчителями ,які сприяють розвитку стресостійкості у вчителів початкової ланки.

Методист з психологічної служби Т.С. Скирта

На сьогодні практичними психологами вже напрацьовано певний досвід роботи щодо супроводу першокласників на етапі адаптації до навчання у школі.  У той же час у процесі реформування освіти, зокрема, початкової ланки, зміст діяльності спеціаліста психологічної служби з означеного питання потребує перегляду та внесення коректив відповідно до концептуальних засад НУШ та Державного стандарту початкової освіти.

Про те, якою має бути організаційно-методична модель психологічного супроводу першокласників у НУШ, обговорювали з відповідальними за діяльність психологічної служби у районах, містах та об’єднаних територіальних громадах під час вебінару, проведеного навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 21 травня 2020 року. Актуальність заходу обумовлена початком роботи практичних психологів закладів загальної середньої освіти над плануванням на наступний навчальний рік,  а тому досить важливо врахувати ті вимоги, що їх висуває НУШ.

У ході  вебінару  висвітлено мету та завдання психологічного супроводу адаптації першокласників у Новій українській школі, охарактеризовано  терміни та етапи супроводу, критерії ефективності роботи практичного психолога із зазначеного напрямку.

Особливу увагу приділено ризикам та перешкодам, що можуть ускладнювати цю роботу, впливати на її ефективність, зокрема, психологічній неготовності вчителів до роботи в НУШ, батьків – до сприйняття змін в освіті, учителів та адміністрації закладу – до співпраці з практичним психологом у впровадженні концептуальних засад НУШ.

Запис вебінару розміщено за посиланням https://youtu.be/ceTScjs6LsE,

презентацію до нього розміщено в рубриці «Методична скарбничка» на сайті навчально-методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.

Відправте коментарій on "Психологічний супровід першокласника в умовах НУШ та роль практичного психолога в цьому процесі"

Залиште коментар

Ваша email адреса не буде опублікована.


*